fredag 30 april 2010

mer om bottenfärg

Som ni nu kan se så tänkte jag ta upp lite till om bottenfärg. För det är nämligen så att jag har gjort en ny upptäckt när det gäller bottenfärger och det är så att Hempels färger luktar mycket mer än Internationals färger. Och dessutom så är Hempels färg mycket sämre på att täcka ytan du målar för det blir bara flammigt i botten med Hempel upplever jag. Men när du använder International så får du en jämt täckande yta på färgen som inte är flammig och det ser mycket bättre ut när det är ser lika ut över hela botten. Sen är det mycket lättare att prata med kunden om man får ett perfekt resultat har jag märkt.

Men vad jag mer har märkt så är det helt klart Hempels svarta färg som täcker sämst och blir flammigast. Men dom har i alla fall fått till den vita färgen bra nu mer för jag vill säga att den inte är lika rinnig som för ett par år sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar