torsdag 21 januari 2010

En ide jag fick för ett bra tag sen

Nu tänkte jag berätta om en ide jag fick för runt 6 årsedan.

Det var nämligen så att jag ville bygga mig en liten bogserbåt  och en pråm. Men tyvärr så kom jag inte så långt med det på grund av ekonomiska brister. Men jag kan ju nu i vilket fall som helst att ta och berätta om det nu när jag inte tänker bygga mitt lilla projekt.

Jag hade tänkt bygga allt från grunden själv. Vilket som hade blivit ett ganska stort bygge i och med att båten skulle vara runt 5 meter lång och 2.5 meter bred. Och sen skulle jag bygga pråmen också som skulle vart 10 meter lång och 4 meter bred. Det hade vart ett tidskrävande bygge om jag kommit gång med det.

För tanken var att det skulle vara helt radiostyrt. Men jag vill säga att i tankebanan gick det snabbt att få till alla lösningar tror inte att det hade vart så lätt som  jag tänkt mig.

Men i vilket fall som helst så kom jag så långt att jag skissade på det hela så jag fick fram hur jag ville att båt och pråm skulle se ut. Men jag lyckades se att jag skulle få svårt att få i hop medel till mitt bygge så jag tänkte att det var lika bra att lägga det på hyllan. Men hade jag haft det mista matreal hemma så hade bygget på börjats. Så då hade jag vart tvingad till att slut föra det men jag tror att jag hade haft kul underressans gång

Och nu mer är det inte aktuellt att jag skulle dra i gång ett sådant bygge på grund av erfarenhet av livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar