måndag 25 januari 2010

Ett lite arbete framför mig

Funderingar runt en båtbotten som är rätt krokig.

Det är så att botten i fråga har som ett trimplan inbyggt i aktern bara för att få båten att komma upp i plan. Med en liten motor. Men nu när jag har en större motor på båten så får jag en helt annan effekt båten. Och det gör att båten lyfter upp aktern i stället för fören. Vilket gör att båt slingrar på hela botten och det gör att det känns lite obehagligt i högfart.

Så nu håller jag på och funderar lite på hur jag ska bygga upp botten utan att få så mycket mer vikt. För det är en stor höjd skillnad att plasta igen på en så pass liten båt det är. Det är i alla fall 5 cm där det den största skillnaden på botten. Så jag har funderingar på att bygga liten låda att plasta dit för att det inte sak bli extra vikt i botten. Vad tror ni om det ?

Ide nr 2 är att använda mig av ett spackel med microballonger i för det borde bli lättare än att bygga upp det hela med plast och glasfiberduk.

Men vikten är väll inte något problem det är mest jag själv som vill hålla ner vikten på båten. Bara för att det ska bli någon form av utmaning i det hela.

bild kommer så fort jag hittar en på båten och botten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar